donderdag 3 juni 2010

Gezeik..lezen op eigen risico..

Ik zit hier nog helemaal beduusd. Sta al meer dan een jaar in het register van bel me niet punt NL. Word ik net gebeld door, ik dacht in de eerste instantie een vent.
Eén of ander wazig bedrijf in Zwitserland. Tot ik erachter kwam dat ik te maken had met een computerstem.


Ik had een miljoen euro gewonnen, onroerend goed, een vette BMW, een breedbeeldtelevisie, joepie ik was één van de honderd. Maar het zou me 29 euro per kwartaal gaan kosten. Ik zou er ook een brief over gehad hebben. Niks gezien natuurlijk. Ik dacht eerst nog wat heb ik nou voor autistische man aan de telefoon, hij hoort niet eens wat ik zeg.
Ik dacht, luister de riedel maar even af. Of ik mijn gegevens even wilde bevestigen.
‘Wat is uw geboortedatum?’
Pardon? Ik had 1872 kunnen roepen, maar ik heb maar snel opgehangen.

Ik snap hier dus geen bal van. Stellen ze nu weer computers in op telefoonnummers? Maar dan vanuit het buitenland? Op die site staat punt NL…Moet ik straks overstappen op punt EU ofzo? Of proberen ze het straks vanuit Timboektoe?
Ik had opeens vorige week ook een vent van de NUON aan de deur.
‘Hoe gaat het met u?’
‘Huh?!’
Of ik even wilde overstappen op HUN goedkopere stroom? Gaat jou geen bal aan of ik duur of goedkope stroom gebruik. Als de lampen maar branden en de vibrator maar trilt. Bedenk me net dat de batterijen op zijn. Maar goed ik dwaal af.
Ik heb de hond maar niet losgelaten. De beleefde NUON meneer droop af.
Dus als ik niet gebeld wil worden, komen ze maar aan de deur? Of krijg ik een lulcomputer aan de lijn?
Ik krijg echt de schijt van die dingen.
Net als die WK actie hier bij de supermarkt. Kinderen bellen hier zelfs al aan om te schooien of ik van die juigbandjes heb.
Nee, die heb ik aan de hond gegeven. Hapt zo heerlijk weg en de keutel is meteen in rubber verpakt. Scheelt weer boterhamzakjes.

Tot overmaat van ramp ging vanmorgen de bel. Woest deed ik open. De hond met haar tanden bloot in de aanslag.
‘Goeiemorgen, wat mag het zijn deze week?’
‘Doe maar een kilo kaas en twee dozen eieren’, zei ik vriendelijk. ‘Hond, hou je bek. Het is de kaasboer maar.’

10 opmerkingen:

  1. Net als wij doen, de gewone telefoon af laten sluiten en allebei een goedkope mobiel nemen, zie je gelijk wie er belt en druk je ze weg, dat belmeniet.nl is een wassen neus, ze hebben er gewoon maling aan. Maar wij hebben een abb, bij telfort voor 18 pleuro mag je zoveel naar vaste nrs bellen als je wilt, hoelang enz..Dat namen wij toen mijn zusjes nog leefden en die hadden toevallig ook telfort mobiel dus kostte het ons niet. Als iemand ons eens belt ( dan schrikken wij eerst natuurlijk) en dan zeggen we "Hang op ik bel je terug'Als het een bedrijf is zeg ik gelijk "Dit is het automatisch apparaat van de bellenbollenbeladenbolbakkenbakkerij, wat is uw bestelling, wij bellen zo snel mogelijk terug~" En het werkt altijd, ze hangen van schrik op./.
    Groetjes van lena

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lena, bedankt voor je reactie. Ik hou mijn gewone telefoon nog wel aan. Ik heb er wel eens aan gedacht, maar aangezien we er graits internet bij hebben, laat ik het maar zo. Het was eerlijk gezegd de eerste keer dat ik gebeld werd hoor in die anderhalf jaar. En ja ik hang gewoon weer op.

    Lucy, ja hoor dat is een uitstekende manier..het blogje schoot er spontaan uit..dus ach..En ik mag op zich niet klagen. Ik word niet vaak meer gebeld. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wazige nummers uit het buitenland altijd direct ophangen. Hier word je op internet regelmatig voor gewaarschuwd, voor je het weet vragen ze je een nummer in te toetsen en bellen ze vervolgens lekker op jouw kosten naar dure landen.
    Dus heel verstandig dat je gewoon hebt opgehangen.
    Je hebt wel een komische manier van vertellen, ik moest er toch wel smakelijk om lachen hoor, haha
    Je bent overigens die schooiers bij de c1000 nog vergeten. Je kan er niet bij de kassa vandaan komen of je hebt 3 kinderen aan je broek hangen (nee niet die van jezelf) die je graag van je gogo's af willen helpen..gelukkig zijn die kinderen nog niet op het idee gekomen aan je deur te komen vragen om die kregen (en laten we ze aub ook niet op het idee brengen, grinnn)

    Groetjes,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Sandra, bedankt voor je leuke reactie..ik kon dus niet zien op de nummermelder waarvandaan er gebeld werd. Het was een afgeschermd nummer...maar goed natuurlijk hang ik op:) Ja klopt ik heb hier ook nog kids aan mijn broek hangen bij de winkel:)
    groetjes Rachel

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het belmeniet register is voor bedrijven die vanuit Nederland opereren....geloof me, die hebben een andere truc ontdekt...ze zitten nu in Turkije (Hotelgoldcard etc.) ik weet dat uit zeer betrouwbare bron. Zo omzeilen ze de Nederlandse regelgeving, ze schakelen gewoon zo'n zogenaamd buitendlands callcenter in, het bedrijf zélf blijft buiten schot en de callcenter-mafia strijkt de centen op.

    Heerlijk blogje ...met een dikke smile gelezen!
    Marianna

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hallo Lieverd...
    Ik lees hier dat je onze stroom ook nodig hebt voor je vibrator, maar...
    Waarom moet ik dan 2x per week ook nog batterijen kopen????
    Heb je NOG meer speeltjes met trilfunktie?

    XXxxxXX

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Marianna, ja zie, ik dacht al zoiets...Bedankt voor je reactie!

    Schat, ik had geen idee dat je met de afstandsbediening van de WII zulke leuke dingen kon doen:-) xxx (grapje hoor)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hee rachel,..ik heb er eentje die werkt op zonne energie,..overdag hang je hem gewoon in een boom om op te laden,..gratis stroom,.groetjes je vriendin

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Geweldig verhaal....en eh, dat van die Nuon gast....die stond ook bij ons aan de deur en weet je welke energiemaatschappij we nu hebben....yessss...Nuon...scheelt echt in onze regio.

    Het stuk van de vibrator Boeit me natuurlijk nog het meest...ik adviseer Duracel baai se weej...al was het alleen maar om die konijntjes.

    Gr Bas B

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi,

    Ik ben waarschijnlijk door de zelfde robot gebeld. Het duurde bij mijn ongeveer 30 seconden voor ik het door het.

    Ik heb een klacht ingediend bij de Opta, dat is denk ik het beste wat je kan doen.

    groetjes Michel

    BeantwoordenVerwijderen